Köpinformation

Reklamation och bytesrätt

Om du inte är nöjd med din vara, ta snarast kontakt med mig! Enklast mailar du till mig: jess@jessofsweden.se.

–  Stämde inte storleken? Då sänder du varan tillbaka till mig, så gör jag ett nytt i rätt storlek. Givetvis utan extra kostnad.

– Om öglan eller knappen lossnar, lagar jag detta utan kostnad. Du måste kunna visa upp ett kvitto eller en orderbekräftelse på varan.

– Om paketet är trasigt vid postutlämningen, ska du reklamera direkt till Posten. Om paketet du returnerat inte når oss så ska detta reklameras hos Posten. Spara därför kvittot på försändelsen vid returer.

 

Ångerrätt

Du har 14 dagars ångerrätt när du köper varor på internet inom Sverige. Ångerfristen börjar löpa när du tagit emot varan. Du har då rätt att skicka tillbaka varan och få pengarna tillbaka. Detta styrs av lag om distansavtal och avtal utanför affärslokal.

När du ångrar ett köp ska du skicka tillbaka varan inom 14 dagar och det är du som ska betala för returfrakten. Det är även bra om du har sparat originalförpackningen och emballaget att skicka tillbaka varan i. Spara självklart även alla kvitton, orderbekräftelser, betalningsöverföringar och liknande så att du kan visa att du har köpt varan och när köpet gjordes. Om du skickar tillbaka ett paket så att du får ett kollinummer kan du spåra paketet ifall det kommer bort. När du ångrat köpet ska du få tillbaka dina pengar snarast eller senast inom 14 dagar.